RSS
++iNsaN biaSa yG CuBa MenJadi Luar Biasa++MenuLiS SekaDar PerKonGsiaN Idea & KehiDuPan++

~muNgkiN kiTa SeruPa~

KiTa SemaKin DekaT uNtuK kITa SemaKiN jAUh


mungkin teman2 pernah terbaca entry ini dlam blog teman2 kita...aku seperti tertarik dengan kata2 ini.kata2 yang aku terfikir2 sejak bermulanya perbualan aku , faiz dan aida...hurmmm... faiz yang memulakan perbualan tentang ini.ada betulnya kata2 faiz...kita semakin dekat untuk kita semakin jauh...bila fikir2 balik mmg terasa sedih dan pilunya....kesedihan yang akan kita semua hadapi bagi pelajar2 B&K semester 7.


sejak kita melangkah ke upsi semasa semester satu, tekad kita semua untuk menggenggam segulung ijazah. banyak perkara kita hadapi tak kira suka ataupun duka.aku pasti semua rakan2 pernah merasai semua itu. kenangan manis, pahit, kelat , masin....dan macam2 lagilah kita tempuhi untuk sampai ke tahap ini....semester 7....dan lepas ni... kita akan semakin jauh...langkah kita akan semakin luas, lebar, cepat ataupun lambat...hurmmm...



bila dihitung-hitung hari, tidak sampai 3 bulan kita akan bersama-sama disini...bukan setakat rakan2 seperjuangan kita tinggalkan malah ibu kandung suluh budiman ini juga kita akan tinggalkan.sedih bukan???telah lama rasanya kita menapak di bumi bertuah ini....walaupun tanahnya gersang namun budinya kepada kita tidak terhingga kerana ia benyak mengajar kita tentang erti kehidupan, erti persahabatan, erti pengorbanan, erti kesetiaan dan erti kasih sayang.


di sini....mungkin di KAB, KHAR,KUO,KZ,taman bernam, taman malim, taman sri indah, taman U, dan dimana pun ceruk kita di bumi tanjong malim ini tapi kita tetap mengukir kenangan bersama teman2 seperjuangan. hari ini mungkin kita tak merasai bahagianya dan indahnya semasa kita disini...tapi suatu hari nanti mungkin kita akan merindukan suasana ini semua bukan???ketika itu..terasa indahnya zaman belajar di upsi....seronoknya tinggal bersama teman2...



kenangan....macam2 kenangan yang kita tinggalkan dalam nota kehidupan sebagai seorang pelajar B&K selama lebih kurang 3 tahun lebih di upsi....namun lepas ni kemana langkah kita akan kita halakan...walaupun kita semakin jauh namun kita tetap masih berada dalam arena yang sama...arena yang jd nadi dan kita telah semai sejak dari semester satu lg....bidang kaunseling yang sebati dengan kita semua....insyaAllah walupun kita semakin jauh....kita tetap berjuang dalam bidang yg sama.


walaupun aku sendiri tidak berkesempatan untuk mengenali dengan lebih dekat kesemua teman2 B&K semester 7..namun aku harapkan aku masih berpeluang untuk mengenali mereka..aku masih sempat untuk mengukir kenangan indah bersama mereka...insyaAllah aku menghargai peluang yang masih ada ini....pesanan buat teman2....hargailah masa yang ada untuk kita menghargai teman2 di sekeliling kita....walaupun kita semakin dekat untuk kita semakin jauh, namun masih ada saki baki masa untuk kita melakar kenangan bersama-sama.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

~jangan lupa datang komen2 lagi k...=)