RSS
++iNsaN biaSa yG CuBa MenJadi Luar Biasa++MenuLiS SekaDar PerKonGsiaN Idea & KehiDuPan++

~iniLaH aKu~

~TenTaNg HaTi~


Betul kata orang

Bile kita sayangkan seseorang

Kita perlu bersedia untuk disakiti

Mungkin ada betulnya

Kadang-kadang aku menyesal bila aku dah sayangkan seseorang

Sedar tak sedar aku sendiri cuba sakiti diri sendiri

Akhirnya...aku sendiri yang merana

Salah ke aku kerana selalu berfikir tentang masa depan

Salah ke aku cuba buat yang terbaik dalam hidupku

Salah ke aku untuk hidup bahagia

Bila aku ditinggalkan

Aku selalu fikir…

Setiap orang berhak untuk bahagia

Semua orang berhak untuk dapat yang terbaik dalam hidup mereka

Akhirnya...aku rela ditinggalkan

Kadang-kadang cemburu dengan rakan-rakanku yang bertunang

dan ada jg yang dah berkahwin..ada baby...

bahagianya hidup...

Malah pensyarah aku juga ada bangkitkan tentang ini...

Katanya...“kamu semua patutnya dah fikirkan tentang pasangan hidup“

Jadi salah ke kalau aku berfikir tentang itu...

Mungkin ya, mungkin juga tidak

Kata orang...umur masih muda..baru 23 tahun...

Satu ketika dulu aku selalu bertanya pada si dia

‘b…bile kita k bertunang ???bile kita nk kawin??‘

Dan jawapannya tetap same...

Tak pernah berubah

‘tunggu la...mie abis belajar nanti k, ada jodoh ada la‘

Aku tanya bukan sebab aku gatal nk kawin

Tapi aku nk ada orang bertanggungjawab atas diri aku

Aku nak hubungan yang sah...

Tolong la fahami diriku...

Setiap kali aku tanya

Jawapannya tetap same

Tak pernah berubah

Aku nak jek menjerit ketika tu...

Aku nak meraung...

Aku nak dia tahu sakitnya hati aku bila dapat jawapan seperti itu..

Kadang2 aku terfikir


kenapa??? kenapa???

kenapa dia yang aku gila-gilakan

Yang aku sayang, rindu tiap waktu, tiap hari...

Kan bagus kalau aku kuat untuk meninggalkan dia...

Tapi aku tak sanggup...

Aku tak sanggup dia terluka lagi

Walaupun aku sedar aku selalu buat dia sakit hati

Aku selalu fikir negatif tentang dia

Entah...naluri wanita...

Bila dah sayang...

Aku rasa semua wanita akan beri jawapan yang sama...

Kata orang cemburu tandanya sayang...

Aku selalu diam bila aku tak puas ati ngan dia

Aku tahu dia penat kerja….

Aku faham dia seorang yg workerholic

Ya, aku dah bersedia untuk memahami dia

Dan aku masih belajar memahami dia sehingga saat ini

Aku tahu dia sayang aku

Kadang2 aku rasa aku tak layak untuk dia…

Dia boleh dapat perempuan yg lebih baik dr aku…

Yang cantik…(aku mmg x cantik)

Yang penting pompuan tu kurus….

Kalau tak aku memang tak puas hati…

Itu andai dia mahu…

Kalau dia mahu…ya.aku rela lepaskan dia…

Kenapa????

sebab aku percaya setiap orang berhak dapat kebahagiaan

Untuk sia dia....

Jangan bersedih dengan kenyataan aku ini...

Aku mengaku...

Aku tak pandai bermadah-madah tentang cinta...

Aku tak reti melayan kerenah dia...

Aku degil...susah nak kawal emosi dan tingkah laku aku

Tapi aku pasti....

Andai dia ditakdirkan sebagai imamku kelak...

insyaAllah...aku akan cuba jadi makmummu yang sempurna

walaupun aku serba kekurangan....

sehingga di saat ini...

aku masih menanti...

aku pasti tentang satu perkara

aku mahu si dia tahu

dia adalah yang terbaik bagiku...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

~jangan lupa datang komen2 lagi k...=)